Oktober 02, 2010

Kenapa?

Orang selalu tanya kenapa aku suka maki. Memang. Aku suka. Dan akan terus suka. Jangan tanya aku kenapa. Aku takde jawapan bernas.

Mungkin pengaruh. Ya - mungkin. Mungkin aku terasa hebat? Entah - kalis.

Tapi, apa pun kemungkinan tu nanti. Aku memang akan terus ber-maki. Dah jadi kebiasaan aku. Amacam nak buang? Kadang-kadang aku pun nak, jadi orang mulut suci. Tapi, berat. Amat.

Persoalan yang masih main lari-lari dalam otak aku. Lulu, kenapa kau suka tulis kat blog?

Aku nak jadi penulis ke? Aku dengan takhta penulis? Layak? Ketawa besar. Cita-cita aku tidak ada satu pun yang terlintas untuk jadi penulis. Semuanya yang hebat dan penuh dengan glam - Peguam. Doktor. Pramugari? - Lulu, kau tak cantik. Jangan mimpi di siang hari.
Ahh sial.

Jadi apa pengakhir? Bila umur aku sudah genap. Kita akan tahu juga. Bila? Nanti..

Tiada ulasan: