Oktober 02, 2010

Bila Takde Kawan.



Hari ni aku petik gitar irama sputnik dan explorer. Ranggi tak?

Sabtu, sekola aku tetap jalan kan aktiviti P&P tu macam biasa. Rajin. Ada gerak gempur semua, leceh sial kau ni sekola. Sejarah pulak tu. Memang ngantok la.

Tepat pukul 0720, semua masuk class. Class aku kena rempat tempat orang. Jauh pegi blok seberang padang. Alah, kantin pun jauh. Masuk class, macam biasa. Semua jadi monyet.

Pukul 0730, Puan Chui guru Bahasa Inggeris aku masuk dengan penuh fashionable. "Girls, how are you going to answer your exam with your desk arrange like this? Faster arrange. If you don't make it fast, I won't give you guys the paper. Bla bla bla ....."

Exam start pukul 0740 - 1010.
Masa exam, main passing paper. Rutin.

Tap! Aku petik jari. Rehat kawan. Senyum lebar semua.

Masuk class, pukul 1030. Lagi sekali, semua jadi minah gedik.

Lulu:  Eh Cheau Yun, kau pegi masuk sekola teknik la bagus.
Cheau Yun:  Apa lah awak.
Lulu:  Tak habis-habis dengan rambut.
Cheau Yun:  Biarlah. Awak jealous.
Lulu:  Takda masa aku nak jealous dengan kau la bodoh.
Cheau Yun:  Kau la bodoh.
Lulu:  Hahaha.
Cheau Yun:  Babi la.

Bagi aku, kita biar sedih sendiri. Tapi bila ketawa, biar kasar. Biar dunia dihangusi cemburu.

Tiada ulasan: