September 24, 2010

Bila Otak Dah Terbang.

Bila mulut dah macam ayam, hidup ni susah tak? Gentle susah laa bodoh. Kucar - kacir. Pot pet sana sini. Jalan selangkah, pot pet, jalan dua langkah, pot pet lagi. Ahhhh bila nak diam haa penetap bumi?
Sarat. Babi.
Sudah-sudah laa kita duk bebual pasal org tu org ni. Sampaikan best friend kita punya hal pun dicampur aduk jadi kes bunuh time mengumpat tu kan?
Sebab apa melayu tak maju? Haa, sebab ni laa. Perkara remeh yg bodoh amat pun orang kita duk dipertikai 24/7. Takde faedah. Buang masa. Apa kita dpt masa mengumpat tu? Haus memang la. Pahala? Puih, jauh sekali bodoh.
Yg kita sebok sgt taik org warna apa, kenapa? Tknak pulak kite kelua 'hang' dgn kawan2, cerita pasal, 
"Weh, tadi taik kau colour apa? Aku colour cokelat. Kau? Oh, aku colour hijau yg macam baby tu. Kau tahu tak?"
 Haa, taknak pulak. Kenapa? Geli, jijik? Persialkan perasaan tu kalau kita pun sama.
Aku cakap ni utk umum, tiada spesifikasi.
Kalau ada pun, kau terasa sendiri laa der. Okay?
Sebelum aku mengarot dgn lebih panjang nya, baik aku do re mi fa so la tido.

Tiada ulasan: