Oktober 01, 2010

Tak semua orang dapat dik.


Tak kehidupan la kan kalau takde ombak. Normal.
Satu hari kawan aku tanya, Lulu hidup kau bukan tak pernah happy ke? Options aku - banyak.

Tuhan memang dah janji, akan ada banyak dugaan dalam hidup ni. "Ibu, kadang kadang adik nak jadi mcm abang. Tapi, tak mampu." Bukan malas. Tak terdaya. "Adik minta maaf, adik sayang ibu sayang sangat sangat sangat."

Dalam hidup aku memang paling boleh bila sampai part meleleh leleh ni. Cemerlang gila. Sampai kadang kadang tu menyampah pun ada. Meluat babi.

Semalam, selesai jugak krisis dengan superman aku - exboyfriend ♥ dengan kritikalnya.
Pukul dua belas lebih tengah malam, aku online muka buku. Lima minit lepas tu, Amer IM aku,
Amer:  Uit.
Lulu:  Ha kenapa?
Amer:  Aku ada msg from kamal utk kau.
Lulu:  Okay, apa? Cakap je.
Amer:  Dia kata jangan kacau dia lagi, dia dah ada girlfriend. Dia kata lagi
           jangan msg dia, dia tak suka.
Lulu:  Oh, okay :)
Amer:  Kau jangan marah aku pulak. Kau tak puas hati pegi cakap kat dia.
Lulu:  Takde la weh. Aku chill je :) Mana ada marah.
Amer:  ?
Lulu:  Aku faham.
Amer:  Okay, sesuaikan diri kau. Weh..
Lulu:  Ye, apa lagi?
Amer:  Caner ah kau buat kau offline chat tapi kau still online.
Lulu:  Oh, kau pegi dekat chatbox kau.
Amer:  Aku dah tahu.
Lulu:  Babi.

Eh exboyfriend, aku memang sayang kau. Kau berani cakap tak tahu, aku bunuh nama kau nanti. Nama je. Kau jaga diri. Nanti aku mesti rindu kau, kan bodoh?
Kita kawan tau mok.


When I hear somebody sigh, "Life is hard," I am always tempted to ask, "Compared to what?"  -Sydney J. Harris


Ps/ Hati aku memang parah. Lakonan itu, perlu.

Tiada ulasan: