November 09, 2010

Kau buat aku rosak.

*breath in breath out*

Tadi aku duduk kat meja belajar. Pen sebatang kat tangan kanan. Kertas latihan Sejarah ada lima helai kat tangan kiri. Semua tak siap. Esok nak hantar. Mood dah lari-lari ibu pakai laptop berjam-jam. Apa dia dok buat dengan facebook dia pun aku tak faham. Kawan ada 50 orang je pun. Tak apa lahh, itu yang aku kategori sebagai 'ibu-ibu moden'. Aku sebagai anak, sentiasa mengalah. Kan itu lebih baik?

And then dah separuh jalan buat kerja Sejarah, check handphone takda new message. Pergi sent items, tengok, pending. Okay memang best. Satu jam aku tunggu. Continue Sejarah-ing. Tiba-tiba....

Hati aku cakap,
"Wei kalau kau ada lagi dengan aku. Aku tahu kau tak akan biar aku sorang-sorang macam ni kan, bodoh? Mesti kau nak teman aku dan tak akan biar aku bosan sorang-sorang. Even lama-lama kena teman, kita dua jadi bosan tapi kau still jugak teman tak mengeluh. Aku rindu kau, sumpah. Memang aku ada monster sekarang. Bohong lah kalau aku cakap aku tak sayang kat kau lagi. Jauh ribu-ribu kilometer dalam hati aku, aku still nak kan kau. Cuma. Aku tahu kita tak akan macam dulu lagi. Tak apa lah. Kawan pun dah cukup bagi aku untuk lihat kau senyum bagi aku tengok kau bahagia dah cukup bagi aku. Aku tahu kau gembira. Bagus lah.."

****gosok-gosok mata. Tetiba mata aku keluar air. Aku ni perempuan dalam kategori macam "Pffftt! Get a life lah you stupid girl!"

Hati aku rosak. Aku juga. Apa lagi ada? KOSONG.

Tiada ulasan: