November 15, 2010

Kalau.

Kalau nak tahu, aku punya mulut tak ada kunci. So apa yg terkeluar dari mulut aku, selalu tak ada penghalang. Abang aku sendiri selalu bengang bila mulut aku start bunyi.
"Teruk mulut kau." Dia cakap.

Kalau kawan dengan aku, kena sediakan telinga kebal. Hati kental. Aku tak maki teruk teruk, cuma apa aku cakap boleh makan dalam bhai. Sumpah doh. Takde tipu. Ada orang yang beritau aku sendiri. Lagi lagi bila orang cakap aku ni, Sarcastic. Yeah memang. Dan aku amat suka menjadinya. Kau tak suka?
Go back home and sleep.

Kalau tak kenal maka tak cinta. Masyarakat cakap, muka aku sombong. Berlagak. Kalau mAt wEmPiTz cakap, aLAh buDaK tUh cAs gOoD-goOd jEWk. Haa. Tapi kebenarannya, family dan kawan kawan aku je tauu. Memang selalu, depan orang aku tak semesti jadi diri aku. Mungkin depan sesetengah orang, aku akan jadi baik dan pasif yang amat. Tapi depan family dan kawan, aku boleh jadi macam yang tak pernah dapat korang bayangkan.
Singa mungkin? Haha.





*aku suka cakap sorang sorang. Sssshhhh, diam diam je.
Rahsia kita berdua.

Tiada ulasan: